♥ (^_^) ♥ ::Selamat datang ke Blog Cik NurSha's Story:: ♥ (^_^) ♥

Thursday, 13 October 2011

Penderitaan di dalam Keramaian...

Assalamualaikum readers...
today something bad happen to me~
semalam masa jawab kuiz pale da start sakit...
tak tahan sangat....
rasa macam nak pecahkan kepala ni and buang SERABUT tu...
tapi aku sabar lagi and pretend seolah-olah tak ada berlaku apa2
try senyum pada semua orang walaupun diri ini sakit...
bila habis class...hujan pulak melanda diri ini...
lagi bertambah sakit kepala ku...
tapi apa akan daya ku, walaupun ingin rebah, tapi
aku kuatkan semangat untuk redah hujan tersebut
bila pulang dari class...kesakitan ku tidak dapat ditanggung lagi...
rasa sakit makin menjadi2...
aku rebahkan diri yang tidak terdaya ini ke sofa...
walaupun berat untuk lelapkan mata...
tapi bagi hilangkan kesakitan, aku cuba untuk pejamkannya...
Ya Allah... sesungguhnya masa itu memang tiada daya ku untuk bertahan...
seolah2 separuh nyawa ku pergi meninggalkan aku...
aku hanya insan yang kerdil di atas muka bumi ini...
lemah tiada bahu di sisi untuk dipinjamkan...
hadirnya KAWAN untuk seketika...
hanya SAHABAT yang ku tunggu...
namun apa akan daya diri ini, SAHABAT jauh dari diri ku..
akan tetapi, mungkin mereka dapat merasa penderitaan yang aku alami..
lantas aku terima MESSAGE mereka sewaktu lelah ku terlantar di katil...
walaupun berada di bilik seorang diri...
namun mata ini tidak dapat dipejam walaupun bilik gelap tanpa cahaya..
hati kosong...badan lemah...kepala yang tidak dapat berfungsi buat seketika...
sewaktu terlantar di katil dalam usaha untuk cuba melenyapkan penderitaan yang ku alami..
tiba2 akan rasa sesuatu yang cuba menarik urat mataku...
kepala ku seolah2 hendak pecah...perut ku ingin meluahkan isinya...
tanpa tiada terdaya dalam diri ini...
aku berlari menuju ke bilik air dan meluahkan ke semuanya...
rasa sakit makin menjadi2 bila malam mula menjelma...
aku berterima kasih pada KAWAN ku yang sudi jaga diri ini tika sakit ku..
aku tahu yang diri ku ini hanya beban pada kalian...
namun, maaf kan aku wahai kawanku...sakit ini tiada aku pinta...
aku redha akan kehendak-NYA...
 ***
keesokan harinya, aku tidak dapat pergi ke kelas pada sesi pagi..
kerana sakit masih lagi ada di kepala ini...
bila pergi ke kelas sesi petang...aku cuba beri tumpuan...
namun air jernih di mata ini mengalir ke pipi...
lantas aku mengelapnya sejurus pensyarahku melihat ku...
selepas sesi tamat..aku berasa ingin meluahkan perasaan ini pada alam yang indah ini..
sejurus menapak keluar...hadirnya KAWAN yang risau akan kondisi diri ku
yang memandangkan tidak stabil lagi...
aku tidak pinta akan jadi semua ini..
wahai KAWAN ku, kenapa kalian bersusah dan risau akan diri ini yang bukan sesiapa..
aku tidak pinta kalian untuk buat semua itu...
bagi ku, perbuatan yang kalian buat tadi akan mendatangkan kesan negative pada diriku..
mungkin bagi kalian, kalian ikhlas ingin membantu...
tetapi bagi ku, aku tidak suka mendengar mulut yang BERKATA-KATA akan keburukan ini...
terima kasih kalian (yang tidak perlu ku ucapkan di sini)...
cukup lah persahabatan kita hanya KAWAN...
kerana aku tidak perlukan engkau sebagai SAHABAT ku...
kerana seorang SAHABAT hanya akan hadir ketika susah ku...
mungkin selepas ini ada yang akan terasa akan kata2 ku...
namun, maaf kan ku wahai KAWAN ku...
aku masih tidak dapat terima engkau sebagai SAHABAT ku...
kerana hadir mu ketika senang ku...
dan lenyap dari penglihatan ketika susah ku...
jika aku ada JAM WAKTU...
aku berasa seolah2 ingin percepatkan waktu yang ada..
agar aku tidak bersama orang yang (tidak perlu ku ucap)...
berpura baik di depan ku...akan tetapi sebenarnya kalian MUAK akan diri ku...
TERIMA KASIH...
kata agung yang ingin ku ucap dari bibir yang kering, perut yang kosong, dan kepala yang sakit...
wahai SAHABAT ku, sekiranya engkau teringat akan diri ku...
aku tidak minta lebih...tetapi cukuplah sekadar mendoakan aku..
itu sudah memadai bagi ku.....~

***
Ya Allah...hadirkan lah aku teman yang sejati...
yang hadirnya tidak memeritkan hati...
namun memberikan kesenagan di sisi...
amin~