♥ (^_^) ♥ ::Selamat datang ke Blog Cik NurSha's Story:: ♥ (^_^) ♥

Wednesday 25 May 2011

Animal Zone

Assalamualaikum guys!
Hari ni aku terpanggil untuk menceritakan
tentang tempat lama aku bekerja.
Korang pernah dengar pasal 
KL Tower Animal Zone???


ianya terletak di Bukit Nenas...
alaaa....korang pernah pergi KL Tower???


haaa...kat bawah tu je....
Apa yang best tempat ni???
Korang akan dapat melawat macam-macam seperti,

pakaian tradisional

rumah2 tradisional (eg: Sabah's house)

ley beli accessories

pokok tertua di Malaysia
(pokok ni digunakan untuk membuat pensil n kertas)

cukup la aee....

*******
yang paling best.....
korang akan berjumpa dengan perbagai jenis ular (terutamanya)

time ni baru alek dari matrik..trus g tower..huhu


nak tidur ngn ula ni ley???

ular ni lincah..aku terpakse cekik dia cuz nk merayap ye


and ada macam2 lagi jenis binatang senarnye....antaranye,

pony...

pradict dragon (xslh aku)

Goldie... :)

lupa plak nama dia..huhu

hmmm....kat cni...aku nak cite pasal pengalaman aku keje kat situ..
ok..sekarang korang bayangkan korang jadi aku k??
lelapkan mata anda untuk mengamati lagi watak aku
(dah tutup mata macam mane plak nak baca ye x??)
huhu...okok...aku proceed ae...
aku start berkerja kat situ masa 1st Jan 2009...
after SPM la senang cite...huhu...
aku keje kat situ as ticketer, usherer, tourist guide, cashier...
and paling latest post aku as head vacant....
masa mula2 aku keje...
buat pertama kali nye aku di tugaskan di kaunter atas untuk menjaga ular...
ALAMAK!!! ULAR???
hmm....aku pun pergi la tanpa rela hati....
ular?? aku?? euww...geli geleman kowt..huhu...
tapi nak wat cane kan..
nama pun keje...coolie jew...so ikut je la arahan...
mula2 jaga..aku slalu jugak la kene tease ngan kawan2 aku...
dorang campak ular kat aku laa....
siap ular tu lilit kat badan aku lagi

time ni da pro peganag ular..hehe

korang bley bayangkan tak betapa gelinye aku time tu....
ular sawa BESAR kowt...
bukan anak2 tu...hmmmm
ya Allah...time tu aku hanya mampu menangis and suruh
dorang aleh kan ular tu...
sampai merah la muka aku...
lepas kejadian siap dapat gelaran MERAH lagi oleh anak staff kat situ...
huhu....tapi kan....itu permulaan je....
after 3 days aku keje kat situ....
aku da brani pegang ular daa...
itu pun cuz ada sorang mamat bangla ni paksa aku pegang...
ane taknye...bila customer nak amik gambar ngan ular...
takkan aku hanye mampu kata "sorry sir, it's to exhibit only" kann...
habis la reputasi syarikat bos aku...huhu
tapi serious...lepas je aku berani pegang ular tu...
aku terus jadi minat kepada ular...
sampai aku kenal la beberapa jenis ular kat situ...

seronok bila dapat tau cara kehidupan dia...
ular ni xsepanjang masa kita kene bagi makan...
kadang2 selang 3hari...
baru bagi makan...tapi,
dorang kalau makan sekali banyak aww...
bukan sikit2 alam...huhu
cara dorang salin kulit pun aku bley tau bila waktunye...
senang cite..time tu...smua pasal ular aku tau...
huhu....so pada korang nak pegang ular...
datang la ke Animal Zone ye....
inilah orang kuat Animal Zone yang masih memerah keringat kat situ

aku as tetamu je time ni..hehe

time ni pun same...as visitor


ni last day aku keje..smua sedih yo..huhu

so akhir kata dari aku....
Selamat Bercuti kpd adik2 yang xlama lagi school break tu...
and pada budak2 degree yang now nga syok holiday...
jalan2 laa cuti ni...
Malaysia banyak tempat untuk di lawati
salam..bubui..yeay!!!




No comments:

Post a Comment