♥ (^_^) ♥ ::Selamat datang ke Blog Cik NurSha's Story:: ♥ (^_^) ♥

Friday 13 May 2011

Puisi Hari Ibu

Mak...
hadir nya diri mu di sisi...
senantiasa mententeram kan jiwa...
tika ku menangis...
kau hadir memberi kan daku sokongan serta memujuk ku...
tika ku mengelak dari pujukan mu...
kau tetap setia di sisi ku tanpa jemu...
walaupun diri ku bersama mu tidak lama...
tapi banyak kenangan yang engkau tiggal kan...
walaupun hanya 8 tahun aku dapat mengenali mu...
namun aku tahu yang engkau cukup sempurna di mataku...
bagi ku...
engkaulah ratu yang terbaik di dunia...
setiap perkara yang ku pinta...
engkau tidak pernah cuba menidakkannya...
aku cukup terharu atas segala yang engkau berikan...
mak...
maaf kan diri ku kerna tidak sempat membalas jasa mu...
cukup lah aku menjadi anak yang soleh...
agar doakan ku setiap saat...
dapat menghilang kan dahaga mu di alam barzakh...
mak...
adakah engkau masih mendengar tangisan anak mu ini setiap hari...
yang tak pernah jemu memikirkan mu...
mak...
jika kau masih hidup...
ingin sekali aku mengucup pipi mu...
menceriakan hari mu...
membalas segala jasa yang telah engkau curah kan kepada ku...
mak....
aku ingin sekali membesar bersama mu...
aku ingin engkau melihat aku berjaya di mata mu...
mak...
walaupun telah lame mak meniggal kan daku...
mak masih ingat kan kak sha???
masih sayang kan kak sha??
kak sha sayang kan mak...
mak tunggu kak sha ye..
pasti suatu hari nanti...
Allah akan hadir datang menjemput ku...
tika saat itu...
aku mahu sentiasa di sisi mu...
terima kasih Allah kerana menghadiahkan aku mak yang sempurna...
abah...
Engkaulah raja dan ratu hati ku tika hari ini...
Insan yang sentiasa kuat membesarkan anak-anak walau isteri di sisi
Sudah menghadap Illahi

(kak sha sayang kan mak)

No comments:

Post a Comment