♥ (^_^) ♥ ::Selamat datang ke Blog Cik NurSha's Story:: ♥ (^_^) ♥

Friday 27 May 2011

Senyum Pisang

Assalamualaikum readers...arini sha tak tau nak tulis apa dalam ruangan ni untuk korang baca...
semalam ada baca mastika..terbuka kat ruangan senyum pisang..so, sha nak kongsi la kat sini ngan korang..huhu..macam best an untuk release tension...enjoy!!!


Kencing Manis


Pada suatu hari di sebuah hospital nun di Kelantan, seorang lelaki berusia 65 Tahun sedang menunggu untuk mendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang pemuda, juga untuk membuat pemeriksaan.
Pemuda lantas bertanya : "Pok cik ni sakit gapo (apa) ?"
Pak cik : "Kecing manih (manis). Lamo wdoh,"
Tiba-tiba beberapa kakitangan hospital berlari-lari dalam keadaan cemas menolak sebuah stretcher, di atasnya terbaring seorang lelaki tidak sedarkan diri. Lelaki tua lalu bertanya seorang kakitangan hospital yang berwajah cemas menguruskan pesakit tersebut.
Pak cik : "Tu bakpo pulok?"
Petugas : "Kecemase (kecemasan).!"
Pak cik : "ohhhh... guano (kene)  kecing mase (kencing masin), lebih teruk dari kecing manih (kencing manis)"

*******

Loceng Bas


Semasa bas sedang bergerak, seorang lelaki bangun lalu menekan loceng.
"kringggg!!! Kringggg!!!"
Perlahan-lahan bas berhenti. Anehnya, tiada siapa yang turun termasuk lelaki yang menekan loceng tadi.
Bila bas bergerak semula, lelaki tadi bangun sekali lagi dan menekan semula loceng
"Kringggg!!! Kringggg!!!"
Pemandu segera menekan brek dan berhenti mengejut. Tapi lelaki yang menekan loceng tadi tetap tidak turun. Sebaik bas kembali bergerak, lelaki tadi masih melakukan perbuatan yang sama sehingga lima enam kali.. Pemandu bas yang naik bengang bertempik kepada lelaki tadi.
" Helo! Kalau tak nak turun, jangan tekan loceng! Faham!" jerit pemandu bas pada lelaki tadi.
" Faham encik! Tapi, saya bukan nak turun. Saya cuma nak test, brek bas ni berfungsi atau tidak!" jawab lelaki tadi selamba.


********

Pemandu teksi


Sebuah teksi meluncur menuju ke bandar. Seorang penumpang menepuk bahu pemandu teksi tersebut perlahan untuk bertanya sesuatu. Tiba-tiba pemandu teksi itu menjerit dan tidak dapat mengawal teksinya dan hampir melanggar sebuah lori. Nasib baik pemandu teksi itu sempat menekan brek. Untuk beberapa ketika suasana sepi. Kedua-duanya cemas. Setelah keadaan reda, pemandu teksi berkata : " Lain kali, awak jangan buat macam tu lagi tau! awak buat saya berasa takut!" Penumpang itu minta maaf sambil berkata : "Saya langsung tak sangka awak takut macam tu sekali. Saya cuma tepuk bahu awak je!" Pemandu itu menjawab : "Maaf encik! Sebenarnya hari ni hari pertama saya bawak teksi...sebelum ni dah 20 tahun saya bawa kereta jenazah...faham-fahamlah ye...

p/s : thanks again to readers cuz sudi lawat blog tak seberapa ni...hehe...to Mastika...sorry cuz curi lawak senym pisang =)

salam...bubui..yeay!!!

No comments:

Post a Comment